Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Nordbok Fagbøker Trygt og godt skolemiljø

    Trygt og godt skolemiljø

    Trygt og godt skolemiljø

    Trygt og godt skolemiljø (inkludering faglig og sosialt)

    Forfatter Gyldendal

    (Charlotte Duesund - Forfatter)

    Gyldendal

    (Tone Skyseth Westvig - Forfatter)

    Gyldendal

    (David Keeping - Illustratør)

    Gyldendal

    På lager - sendes nå( 10+ stk. )

    299,-

    ISBN:

    9788205519640

    Forlag:

    Gyldendal

    Trykkeår:

    2019

    Utgitt:

    2019

    Utgave:

    2

    Sider:

    125

    Vekt:

    216 gr

    Alder:

    Voksen

    Trygt og godt skolemiljø
    Gyldendal
    9788205519640

    Forlagets omtale:

    Hva innebærer det å arbeide helhetlig og systematisk med elevenes skolemiljø? Hva betyr det at skolemiljøet er inkluderende? Hvordan ivaretar vi elevenes helhetlige læring? Elever utvikler seg kontinuerlig, både faglig, kognitivt, emosjonelt og sosialt, og de beste forutsetningene for en god LES MER utvikling ligger i et solid og inkluderende læringsmiljø. Et slikt læringsmiljø bygges gjennom samarbeid og refleksjon mellom de ulike aktørene; mellom ledere, mellom ledere og lærere, mellom lærere, mellom lærere og elever, mellom elevene og i skole-hjem-samarbeidet. Med denne boka ønsker forfatterne å motivere skoleledere, lærere og lærerstudenter til helhetlig og systematisk arbeid for et trygt og godt skolemiljø for alle elever. Du kan blant annet lese om omsorgsfull kontroll, positiv og støttende kommunikasjon, relasjoner og vennskap, læringsdialog og hjem-skole-samarbeid. Det er også et eget kapittel om betydningen av skoleledelsens rolle i dette arbeidet. LES MINDRE Forlagets omtale Hva innebærer det å arbeide helhetlig og systematisk med elevenes skolemiljø? Hva betyr det at skolemiljøet er inkluderende? Hvordan ivaretar vi elevenes helhetlige læring? Elever utvikler seg kontinuerlig, både faglig, kognitivt, emosjonelt og sosialt, og de beste forutsetningene for en god utvikling ligger i et solid og inkluderende læringsmiljø. Et slikt læringsmiljø bygges gjennom samarbeid og refleksjon mellom de ulike aktørene; mellom ledere, mellom ledere og lærere, mellom lærere, mellom lærere og elever, mellom elevene og i skole-hjem-samarbeidet. Med denne boka ønsker forfatterne å motivere skoleledere, lærere og lærerstudenter til helhetlig og systematisk arbeid for et trygt og godt skolemiljø for alle elever. Du kan blant annet lese om omsorgsfull kontroll, positiv og støttende kommunikasjon, relasjoner og vennskap, læringsdialog og hjem-skole-samarbeid. Det er også et eget kapittel om betydningen av skoleledelsens rolle i dette arbeidet.