Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Nordbok Fagbøker Læring

    Læring

    Læring

    Læring (et samspill mellom hjerne, kropp og omverden)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    (Harvey Macaulay - Illustratør)

    Cappelen Damm akademisk

    (Arne Solli - Oversetter)

    Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå( 10 stk. )

    439,-

    ISBN:

    9788202614317

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2019

    Utgitt:

    2019

    Utgave:

    1

    Sider:

    262

    Vekt:

    514 gr

    Alder:

    Voksen

    Læring
    Cappelen Damm akademisk
    9788202614317

    Forlagets omtale:

    Enten du er barnehagelærer, lærer eller jobber med barn og unge i andre sammenhenger, gir denne boken innspill til nye måter å tenke på. Bokens gjennomgående tema er at læringens kroppslige fundament er avgjørende for livslang læring. Den er skrevet til deg som er interessert i det nyeste innen LES MER kognisjonsforskning, og er et oppgjør med den tenkningen som hevder at hjernen alene styrer våre mentale funksjoner. Vi lærer med kroppen. Det er den naturlige måten å lære på for mennesker i alle aldre, særlig barn og unge. Kroppen er brobyggeren mellom hjernen og den omverden vi lever i. Ny forskning viser at når vi tenker, skjer det i et ubrytelig samarbeid mellom hjerne, kropp og omverden. Forfatteren er en skarp motstander av dagens testregimer i barnehage og skole i Norden. Han spør hvorfor fag som kunst, sang, musikk og kroppsøving får stadig dårligere kår, og han argumenterer for at svekkelsen av disse fagene også svekker barns og unges kreative ferdigheter og læreevner. Denne norske utgaven er oppdatert med norske eksempler, og forordet er et intervju med tidligere barneombud Anne Lindboe. LES MINDRE Forlagets omtale Enten du er barnehagelærer, lærer eller jobber med barn og unge i andre sammenhenger, gir denne boken innspill til nye måter å tenke på. Bokens gjennomgående tema er at læringens kroppslige fundament er avgjørende for livslang læring. Den er skrevet til deg som er interessert i det nyeste innen kognisjonsforskning, og er et oppgjør med den tenkningen som hevder at hjernen alene styrer våre mentale funksjoner. Vi lærer med kroppen. Det er den naturlige måten å lære på for mennesker i alle aldre, særlig barn og unge. Kroppen er brobyggeren mellom hjernen og den omverden vi lever i. Ny forskning viser at når vi tenker, skjer det i et ubrytelig samarbeid mellom hjerne, kropp og omverden. Forfatteren er en skarp motstander av dagens testregimer i barnehage og skole i Norden. Han spør hvorfor fag som kunst, sang, musikk og kroppsøving får stadig dårligere kår, og han argumenterer for at svekkelsen av disse fagene også svekker barns og unges kreative ferdigheter og læreevner. Denne norske utgaven er oppdatert med norske eksempler, og forordet er et intervju med tidligere barneombud Anne Lindboe.

    Emner: Læring